tisdag 20 januari 2009

Snöväder

Under natten har det kommit vitt guld på backen!
Eftersom jag inte snöröjt sedan de förra snöandet, så låg det ungefär 1 dm snö vid garaget idag. Då jag har hyresgäster, är det bara att ploga bort snön, så de kommer dit.

Dagens första bild är från transporten hem från sitt tidigare garage, där den stått sen 1970.

Detta blev en prio 1 idag, efter jag varit och inhandlat en mutterknäckare, för att slippa avdragna pinbultar i fortsättningen! Tipset kom från en mer rutinerad vw skruvare som varit med många fler år än jag!

Efter snöröjningen så blev det inte så mycket vw skruvande alls. Jag byggde istället om mitt plogblad, för att vara bättre anpassat för att skjuta snön framför sig utan att lämna massa stora strängar. Detta med mig svetsen som aldrig använts sedan inköpet. Vill ju veta att den fungerar före jag börjar svetsa i pinbultarna.
Turligt nog hade pinbultarna gått av just där muttern satt, så det stack ut några mm av bägge avdragna pinbultarna.

Nu skall jag bara peppa för morgondagen då jag skall köpa ett "vallningsmunstycke" till gastuben jag just nu bara kan laga mat på.
Det blir bra! Jag skall mest troligt åka ut till becur imorgon och kolla möjligheten att köpa rör, men det beror ju givetvis om de har de mått på rören jag behöver...

Såhär stod bilen innan jag började med den, i januari månad.

Inga kommentarer:

 
gästbok och besöksräknare