Den gick inte snurra så lätt, så det blev till att vålda av trumman där oxå, med tanke på att jag inte kom åt att justera ut backarna... När jag äntligen fick lös trumman, såg allt förjäkligt ut!
Delarna inne hade inte alls klarat övervåldet jag brukat, utan klossarna sprack, delar ur cylindern sprack, mycket annat for åt fanders oxå... Inte bra!
Jag tröstade mig själv med att backarna var så dåliga att de ändå behövt bytas.
Den andra trumman var litte kladdig av olja inne i centrum och väldigt rostig, överallt runnt hela trumman, även denna hade en stor kant, som jag började på att slipa ner, när jag slipat ett tag, ser jag att jag tagit med mig olja i rondelltrissan, och jag gjort allt till en oljig gegga, så det var bara att avbryta och slänga in denna i bilen, för att ta med till stan för en ordäntlig tvätt.
Nu när allt detta var gjort så demonterade jag bromsrören, och cylindrarna från båda sidor.
Hade bara tänkt göra en kortdag i garaget, och lämna bromsslangarna till morgondagen, men det gick så bra att jag började på att lossa dem oxå, och det gick utan större problem.
Kom till garaget före 12 denna dag, och åkte före 17, så det blev ju som bara en "halvdag" men det kändes bra. Jag hade ju trots allt hunnit mer än jag tänkt, för eftersom jag hade sådant flyt med att lossa bromsslangarna, så monterade jag nya slangarna, och även hjulcylindrarna. Då återstår bara bromsrören mellan slangar och cylindrar, som även dessa båda fick följa med till stan för att få sig en omgång med kopparpasta osv av min far.
Nu återstår inte mycket av den första högen med grejjor som skulle monteras, bara avgassystemet och bromsvätskan.
Därför passade jag på att lägga fram en ny hög på golvet, denna hög är "OT godis" som skall monteras.
3 marchal 662
En träratt av märke speedwell,
en tikka taksökare,
och kartläsarlampan.
Även haldan och en hanskfackslucka fick följa med till stan för modigikation/ihopparning.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar