lördag 10 januari 2009

Options från tiden före jag föddes

,

Idag har inte flitens lampa lyst över garaget, tyvärr....

Men det är ju lördag, så man må ju kunna unna sig litte helgledighet oxå :)

Bilder på grejjor som skall monteras in i bilen.




Halta Tripmaster, har suttit i en saab V4, och en Saab 99, som OT kördes av "herr och fru" Sandström, på det glada 70talets början.






Säkerhetsbälden är ju ett måste
Här kommer sinomtid att monteras två dylika tingestar...












Här kan man skönja kartläsarlampan, hjälmarna, och ett tvåpunktsbälte.
Även ett program från "snösvängen 1970" där min halda var med och racade :) Detta program fick jag med som extra gåva när jag hämtade haldan, kul!

















Här syns även varvräknaren och kartläsarlampan. Originalratt med läderöverdrag.
Inte vet jag om denna läder kostym som ratten har var så värst "rally", men jag tycker att det blir lite mer känsla, men det skall monteras in en träratt, för att förstärka bilens karaktär








På bilden, både träratten; en speedwell och taksökaren, med en skyddspåse av märket marchal.


















Påtal om marchal, fronten kommer att prydas av 3 eller 4 marchal 662 eller tuttljus som dom är mer kännda som. Här syns även stenskottsgallren som kommer att sitta prydligt utanpå framlyktorna.














Som avslutnig en bild på 356 hjulen, ett måste för alla rallyfolkvagnar :)


Ursäkta de mörka bilderna, med jag lovar bot och bättring, då jag fotat i ett garage utan lyse, så blev det som det blev. Klicka på bilderna för att se större bilder.

Inga kommentarer:

 
gästbok och besöksräknare