lördag 11 december 2010

Lite mera framsteg + baksteg

Idag var en mer lämplig dag att skruva ute, för det var bara -13.

Jag började värma bultarna för att få loss höger stötfångarjärn, men det trilskades så in i bomben....

Nästa mera resoluta steg blev att kapa med rondell! Sagt och gjort, rondellen fram och så släppte järnet (kapade i karossinfästningen som ändå ska bytas.

Sedan gick jag metodiskt på bultarna som håller skärmen, en efter en. Bort med underredsmassan, som jag denna gång hettar upp med gasol (värmer bultarna samtidigt) och skrapar sedan bort den mjuka massan med en färg skrapa. Alla bultar släppte utom de två sista (främsta) , den nästsista gick bultskallen av på.....


Inte bra, men den slapp ju iallafall. Den sista ville inte och jag värmde mera, men när jag drog knakade det i karossen, och sen kom både bulten och en bit av innerskärmen.... Bort med skärmen. Hål, inte vad jag hade planerat..... Skrapa med skrapan.... större hål...






Sedan skrapa bort underredsmassan och rosten, så det ska gå lättare att svetsa imorron kväll.

Inga kommentarer:

 
gästbok och besöksräknare