onsdag 8 december 2010

Lära gamla hundar att sitta!(lära sig svetsa) Uppdaterad

Jag har aldrig svetsat i en bil förr! Tidigare har jag lätt provat att stöka förlängningsgafflarna till traktorn osv, vilket ju är grovsmide.... Nu var det lite mera finlir.

Bak torpedspetsarna/stötfångar infästningarna i karossen är under all kritik, och har så varit sedan sista besiktningen, mao 1977.

Dax att fixa.

Jag hade en NOS stötfångar infästning liggandes, vilket fick bli utgångesmatrialet, ty även om en lokal vw firma hade hela spetsen på hyllan, och en sådan inhandlats, så vill jag försöka använda så mycket av mitt NOS matrial som möjligt äro.

Först kapa bort gamla delarna, lappa tre olika hål, och sedan på med nya NOS plåten.
Alla är barn i början, och för er proffs antar jag att detta ser för jävligt ut, men jag lär mig förhoppningsvis :) Dessutom var svetsen inställd på 4mm plåttjocklek (my bad) och den vita plåten som jag lappade med är 0,7mm.....
Nästa sida ska jag laga med 1,0mm istället...

Hoppas detta funkar nu.


Sedan är det bara den andra sidan, som är något mindre rostskadad, och sedan värmekanalerna.
Jag har fördelen av att ha en familjemedlem med bra förmåner som jag kan snylta in mig på ibland. :)

Inga kommentarer:

 
gästbok och besöksräknare