tisdag 14 december 2010

Bromsfix = klart


Denna gång fick bromsarna fram sig en "overhauling".

Frambromsarna ser inte kul ut....

Med några nya packningar blir dom som nya, givetvis honing också.



Efter detta fick jag hjälp av pappa att återmontera och lufta bromsarna.

Att återmontera tog sin tid men nu sitter allt på sin plats.

Huvudbroms cylinderna hade jag bara honat ur, men inte bytt några packningar eller något, och det skulle straffa sig....

Dock hade jag detta i bakhuvudet, så en NOS huvudbroms cylinder följde med som reservbackup.

När vi börjat fylla på ny bromsvätska, så inser jag efter en stund att den cylinder jag honat inte håller måttet, så det är bara att montera bort den, och montera dit NOS dito.


Vi luftar nu bromsarna utan bekymmer, och efter detta så åkte pappa hem, och jag justerade jag till alla bromsar, och bytte även justerings skruven i fram, som hade fått en smäll när jag monterade bort denna, så allt gick lättare sen.

På med hjulen, och ner på backen.

Lite energi fanns kvar, så jag skulle försöka fixa till det trilskande soltaket, men då lossnade själva kroken som låser i framkant....

Men efter lite pillande och gissande så verkade denna krok falla på plats och när jag stängde så låste hela soltaket, SKÖNT!
Men frågan är ju om detta fixat sig på riktigt, eller om detta bara är tillfälligt.

Inga kommentarer:

 
gästbok och besöksräknare