lördag 25 december 2010




Jag hade tänkt sätta i motorn i förrgår, men det var tämligen rostigt på utgående axel, så jag beslutade för att kraftsamla, och ta med mig koppar pasta och stålborste. Värmekammaren nummer två monterade jag då, så den var klar vid dagens meck.

Idag borstade jag axeln, och lade på ett tunt lager kopparpasta, sedan skulle motorn vinklas in, och upp på domkraften för att lyftas i rätt läge.

Det kan ju vara lite halvklurigt att få in den, men efter lite pill, och en titt i verkstadshandboken så fick jag den på plats.

Sedan är det bara att dra samtliga 4 bultar lite åt gången, och eftersom special bulten som håller startmotorn var utbytt, så blev det hela lite svårare, men det gick efter en bra stunds pillande.

Sedan var det bara att byta soppa slangen, montera elkablarna, som givetvis inte var uppmärkta.... Men det gick faktiskt bra ändå.

Imorron ska jag placera ut genomföringen som ska gå genom fläktkåpan, och montera alla vajrar och kanske tillochmed provstarta!

:D
God fortsättning på mekarhelgerna!

Jag bjuder på kort på hur det såg ut i garaget för en dryg vecka sen när jag skulle dit, de 100 sista metrarna körde jag fast 10 ggr...

Äfven ett kort på hur min senior troligen kommer att se ut när den är halt klar!

Inga kommentarer:

 
gästbok och besöksräknare