onsdag 8 december 2010

Broms renovering


Bromsarna är ju ett kapitel för sig, då bilen stått sedan sommaren 78.

Bak har jag ju rivit tidigare, och när yttertempen var förmånlig gällde det att fixa med bilen, dock blev mycket av aktiviteten inne i garaget. Hjulcylindrarna skulle isät, och bromsrören och slangarna skulle loss, vilka satt kvar på bilen.

Jag började med att lossa alla slangar och rör och åkte 300m från mors-fars och handlade nya slangar.

Sedan rev jag isär hjulcylindrarna, vilka inte ville ge efter så lätt, men med våld och vilja och tjuvknep så lossnade kolvarna.

Sedan rengöring, honing av cylindrarna, putsning av kolvarna, och diverse nya gummidetaljer, så blev allt som nytt, och jag monterade ihop igen.
NOS ATE renovering satser finns på hyllan, så även här klarar jag mig med eget matriel.
Resultatet av nyrenoverade cylindrar.

2 kommentarer:

m.helsing sa...

Nu då för fan ..

m.helsing sa...

Jo men det gick ju Danne , först och främst tack som fan att du kunde hämta rutan åt mej och sen... vill du gå en liten svetskola med mej ? Jag bjuder på den när du hälsar på nästa gång ;)
Fint objekt iaf och låt bilderna rulla på !

 
gästbok och besöksräknare