tisdag 3 mars 2009

Bilhelvetet

.........

Idag var det tänkt att jag skulle åka till SBP och tvärvisa upp min fina bil.

Dagen började dåligt!
Jag tog det lite för lugnt på morgonen, så med 1 timme till godo gick jag ut, för att åka de 3 milen till garaget. Audin vägrade starta, ingen ström.....

In å hämta startladdaren, ut å koppla upp skiten, och starta bilen.
Köra tämligen fort för att hinna ut, och in till stan igen innan 12.50.

Bubblan startade utan problem, och audin fick stå i garaget istället.

"Full gas spar tid" så jag åkte iväg, när jag kommer ner till korsningen vid storvägen så känner jag att jag inte har några bromsar... Fotbromsen tar knappt alls, och så kan man ju inte besikta!

Börjar inse att det är läge att ringa och boka om tiden, vilket jag gjorde. Ny besiktning blir istället imorgon.
Men, efter vägen mot stan så började bromsen ta, helt plötsligt! Nice, fast ändå skumt att det var " self heeling"
Men, när jag börjar komma in mot schtaan så huckrade bilen oroväckande.... Slut bensin... Men, på ångorna så lyckades jag ta mig till "Snäckan" för att köpa bensin.
Dock fortsatte denna huckring även efter tankningen, likt de som hände när jag körde rallyt.

Åkte upp på bilprovningen för att höra om de kunde ha någon tid över, vilket de inte hade.
Gasen svarade bara med choken utdragen, och gick bättre när jag plockade bort luftburken.
Typiskt. Den nya gasaren funkade inte heller...
Det var bara att åka hem till mina föräldrar och riva ner hela förgasaren, och där fanns det skit, de kan jag lova! Konstigt att den gick köra överhuvudtaget!

Rev isär, och rengjorde, och plockade ihop den igen, och nu startar den igen! Skönt!
Nu återstår det bara att se om den startar, och går köra imorgon, det är ju då "det gäller" 09.50!
Återkommer med resultat senare!

Lev å må!

Inga kommentarer:

 
gästbok och besöksräknare