onsdag 13 maj 2009

Pruttibang

Jag och en FD buggie ägare åkte till garaget ikväll, dels för att parkera en volvo, och för att göra nytta. Lasta racebubblan tod på kvällschemat, men för att kunna lasta så skulle kåpan på släpen av. Men där kåpan brukar hänga är en stor "vallgrav" då jag har lerproblem i denna carport så här års. Så vi fick lyfta av kåpan på annat ställe. Sedan skulle bubblan lastas. Detta flöt på bra, men fläcktremmen sprättade sist jag var och provkörde den, men den går ju lasta utan att remmen sitter monterad. Lastningen gick otroligt bra, och surrningen gick oxå bra. När släpen skulle krokas av så upptäckte vi att släpen hade väldigt negativt kultryck. Detta pga att audin min är trött i bakdämpningen.
Nåväl. Efter detta skulle tältvagnen tagas fram. Men den har jag förvarat stående bakanför Turbo Diesel bussen, men när batteriet var monterad, så gjorde minnet sig en tillbakablick till förra året. Startmotorn är kaputt. Så vi fick knuffa bilen..... Tältvagnen gick som hejsan att få ner.

Sedan backades släpen under tak, och pickisen skulle köras in till stan. ICKET!!!

Nått jädra fel är det, för den startade, men gick dåligt. Trots att jag provkörde vid inköp, och då gick den... Bara att bogsera hem den, men före vi beslöt att bogsera så vek startmotorn in årorna på denna oxå!

FAAN två startmotorer att byta, + den som sitter på audin..... Inte bra!

Så, pickisen går inte, inte heller TD bussen, och inte 50an heller...... och inte Dubbeldörrs panelen heller.... Racebubblan går "så där" men den startar ju iaf. Där är ju startmotorn genomgången och det sitter en "trimstarter" där nu.

Fasen, vilken skitkväll det varit.
Dock var dagen bra, köket och rummet är helt klart (dock ej listning) nu är det bara tapet i sovrummet som ska upp. En fix förtapet är uppe iaf.
Efter det är det "bara" flytt och urstädning av gamla lgh kvar.

Hej och gonatt!
Peppar för helgen iallafall!

Inga kommentarer:

 
gästbok och besöksräknare