tisdag 26 maj 2009

Gårdagens titt







Troligen kommer dessa två skönheter snarast att inhandlas.

En 69 EH som är mycket frisk och fin. Den har en skavank som är av större art, förardörren, sen en incident med en körkortslös ungdom råkat rulla den bakvägen in i ett träd, med följd av att dörren knäcktes framåt.
Tur är ju att jag skrotat ner en 69a EH, med mycket fina dörrar, så den saken är ju biff :)
Den andra är en "plogbil" som i grund och botten är en 68a DH, men kortad hytt, och kortat flak, allt för att få den smidigare vid snöröjning..... :(
Dock ser jag potential till att med en ca 100hp stark motor kunna göra ordäntliga hjullyft, så det kan nog bli bra i slutändan.... :)
Tyvärr har han oxå moddat in t3 ("fyrkantbussens") bakljus, vilket inte heller blev så lyckat...
Men men wtf, blir slanten den jag räknar med, då följer den med till upplaget.
Idag blev det nya grejjor i anslutning till garaget; typ 4 ton taktegel, som kördes dit från staan med min fars traktor. Skall användas som fyllnads material.
Nu är klockan tio över två, och jag skall lägga mig för att orka hänga upp de sista tapeterna imorron..... GONATT


PS:

Demian: Du ser ju lämmen som ligger på flaket på översta bilden, det är OG sidolämmen, så ca 2 dm är flaket kortat.... Vad tror du om min idé? Är det bättre med en offroad häck eller en wheele häck=?? :)

Inga kommentarer:

 
gästbok och besöksräknare