tisdag 21 april 2009

Allt går så fort.... Jag hinner ju inte bromsa!



Bilen är numer rostlagad! Jag var till falmarks speedshop och fick behövlig hjälp med weldingen!



Det är verkligen roligt att se en riktig yrkesman in "action" såg ju hur lätt som hellst ut! Men.... MEN det är nog inte så för mig som oinvigd i svetsningens ädla konst!
Sedan var det dax att fylla i nytt fett i främre hjullager, och ansätta dem.
Sedan SBP:
Bakre hjullager fick jag en ny anmärkning på, men då sa jag att jag skulle bosätta mig på stället om de inte släppte igenom de! Så dom tog eftermiddags fika, och jag skruvade som en sårad! Hade 15 minuter på mig, och en hylsnyckel sats med försmå hylsor, en för liten skiftnyckel och en stor polygrip att tillgå.

Det var bara polygripen som funkade och vi (jag och min privata mekaniker(SLAV) Krille ansatte bakre trummorna ordäntligt! Sedan var det bara fram kvar..... Som en ddans, blankt papper och köra i två år till!!!!!!!!!!

Hade helgen till ära monterat min provisoriska taksökare oxå...

Men Falmarks speedshop tyckte att jag skulle montera en fungerande riktig rally sökare, så det blir nog faaen att montera min iallafall!





Slutet gott alting gott, och jag har några hugade spekulanter på racebubblan oxå, så...... Det är nära nu!!!!!!


YEEEEEEEEEEEE

Inga kommentarer:

 
gästbok och besöksräknare