fredag 20 november 2009

Hur stor är chansen??

Jag var ute och gammelbilsspanade mellan norra bergfors och kusmark (gud förbjude ej vw) ikväll fredag vid 20.30

Efter vägen möter jag en bil, jag håller ut ordentligt eftersom jag får möte.
Dock håller inte mötet ut de minsta, och det är väldigt isigt på körbanan, så jag hinner tänka att detta kan sluta med att den andra bilen krockar med mig, men då stannar bilen och en herre stiger ut.


När jag vevar ner rutan i regnet, säger han:

Då var det körkort och blåskontroll....


Jag menar hur stor är sanorlikheten??

Knappast större än en på 5 miljoner....

Men jag blåser, visar körkortet, och får tummen upp och får köra vidare.

Jag blev så till mig att det inte blev någon koll av veteranbil ikväll.
Jag får göra ett nytt försök imorgon. Får väl se om det blir samma visa då :P

Inga kommentarer:

 
gästbok och besöksräknare