söndag 14 februari 2010

Mallig :)

Idag är jag lite mallig!

Av 44 startande, hamnade jag på 3:dje plats. Detta resulterade till en 1 kilo tung Västerbottensost som Norrmejerier sponsrat med.

Det handlade ju inte så mycket om mig, som mitt handplockade team!

Utan teamet hade jag inte tagit mig långt från startplatsen; nailheads klubblokal i Umeå.

Till detta år hade jag värvat två starka nyförvärv; Rebecka och Erik. Plus att förra årets storeman Peter var med.

"Draften" av Erik till team 67an Järvtjärn gjorde susen!

Han är mycket allmänbildad om totalt nonsens och värdelöstvetande, vilket man måste om man ska vinna tävlingen.

Året till ära så hade jag blivit tilldelad startnummer 7, vilket innebar att jag inte behövde jaga/köra om så många utan kunde koncentrera mig på att köra förbi alla frågor, för att få öva på att backa tillbaka. Backning är tydligen min starkaste sida, och handbromssladdar en av de svagaste sidor jag besitter :)

Resultatet från strapatsen finner du:

HÄR


Bilder kommer senare, då kameramannen (Peter)ju bor kring Umeå.

Jag vill passa på att tacka Eriks pappa(?) och min mamma och, Daniel B och min syster för dom peppande samtalen till vår mobila telefonkiosk under dagen.

Sist och framför allt vill jag tacka

Umeå Veteranbils Sällskap, som arrangerar detta rally.

För att inte vara så jävla tråkig och negativ så ska jag fatta mig kort om de mindre bra (enl mig) sakerna som var detta år:

1: Mycket synd att isbanan föll bort, men jag har full förståelse över detta, ty avsaknaden av is, och vatten som tränger upp på isen och bildar slask snö gör det ju omöjligt att hålla säkerheten på en lämplig nivå.

Men ni ska veta att det i fjol var uppskattat, och saknat i år, vi håller tummarna att det blir bättre väderförhållanden till nästa år.

2: Jag tyckte personligen att banan kunde fått vara något längre, och några fler frågor, ty vi blev ju klara lite fort detta år, men jag förstår att det kan vara knepigt att få ihop folk att jobba, och få en lämplig rutt att stämma bra.

3: Någon pratade om en backtävling..... Var var backen???? :) hehe

Kul inslag, men med v4an och gamla backelit vinterdäck blev det ju inte ens en utmaning, men ryktet säger att en annan grå saab fick kämpa för att ta sig upp, Kul att Jonny med Saab 92an vågar iallafall!


Tack för en mycket rolig och oförglömmlig dag, och att man hamnade på en tredje plats gör ju inte saken sämre!

Tack och hej, leverpastej

Inga kommentarer:

 
gästbok och besöksräknare